Az e-mail szolgáltatók, például az Outlook és a Gmail rendelkeznek egy praktikus funkcióval, amely lehetővé teszi az üzenetek szerkesztését vagy visszahívását az elküldésük után. Ez egyszerű módot ad az elírások kijavítására, vagy az eredeti üzenet gyors módosítására, de van néhány feltéltele.
Először is, a visszahívási kérelmet azelőtt kell kezdeményezni, hogy a címzett megnyitja és elolvassa az e-mailt, és csak rövid idő áll rendelkezésére a funkció használatához. A szabályok eltérőek attól függően, hogy milyen e-mail szolgáltatást használ.
A feladó vagy a címzett oldalán bizonyos biztonsági beállítások meghiúsíthatják az üzenet-visszahívási kísérletet, így a legbiztonságosabb lépés az, ha elkerüli, hogy olyan kínos e-mailt küldjön, amelyet először is megbánhat.
Mindezt szem előtt tartva nézzük meg, hogyan hívhatunk vissza egy e-mailt az Outlookban és a Gmailben. Megemlítünk néhány különbséget is az egyes eszközök képességeiben.
Üzenetek visszahívása a Microsoft Outlookban
A Microsoft támogatása szerint a visszahívási funkció azon felhasználók számára érhető el, akik rendelkeznek Microsoft Exchange e-mail címmel. Ezeket az Ön munkahelye vagy internetszolgáltatója biztosíthatja, és a Microsoft Office 365 összes előfizetője számára is elérhetők.
Feltételezve, hogy a funkció elérhető az Ön számára, a következő lépésekkel használhatja:
- Az Outlook ablakának bal oldalán lévő mappapanelen válassza az Elküldött elemek mappát.
- Nyissa meg az előhívni kívánt üzenetet. Az üzenet megnyitásához duplán kell kattintania. Ha az üzenetet úgy választja ki, hogy az megjelenjen az olvasópanelen, akkor nem tudja előhívni az üzenetet.
- Ha rendelkezik a klasszikus szalaggal, az Üzenet lapon válassza a Műveletek > Üzenet visszahívása lehetőséget. Ha rendelkezik az egyszerűsített szalaggal, válassza az Üzenet lapot, majd válassza a További parancsok (…) lehetőséget. Mutasson a Műveletek pontra, és válassza az Üzenet visszahívása lehetőséget.
- Kattintson az üzenet olvasatlan másolatainak törlése vagy az Olvasatlan másolatok törlése és cseréje egy új üzenet lehetőségre , majd kattintson az OK gombra. Kérhet üzenetet is, amely tájékoztatja Önt, ha a visszahívás sikeres vagy sikertelen.
- Ha ugyanannak a szervezetnek (vagy személynek) küld új üzenetet, írja meg az üzenetet, majd kattintson a Küldés gombra.
Ha megpróbál visszahívni egy olyan e-mailt, amelyet a címzett már elolvasott, még ha nem is a megfelelő személyről van szó, egy második üzenetet kap, amely tájékoztatja a visszahívásról. És továbbra is meglesz az eredeti e-mail. Ha csak az első e-mailt szerkeszti, a módosított változat és az eredeti is a címzett postaládájában marad.
E-mailek előhívása a Gmailben
A Gmail képes visszahívni az e-maileket is, csak a funkciója a „küldés visszavonása”. A visszahívási folyamat csak nagyon rövid ideig érhető el, miután egy e-mail megérkezett a címzett postaládájába, ezért gyorsan meg kell hoznia a döntést.
Ha úgy dönt, hogy véletlenül küldött egy e-mailt, vagy nem a megfelelő személynek küldte ki, akkor rövid időn belül törölheti azt. A Google támogatása szerint az üzenet elküldése után azonnal visszavonhatja azt:
- A bal alsó sarokban megjelenik az Üzenet elküldve , valamint a Visszavonás vagy az Üzenet megtekintése lehetőség .
- Kattintson a Visszavonás gombra .
Ha időben megnyomja a visszahívási üzenet opciót, akkor az e-mail sikeresen visszahívható. Ha nem, a visszahívás kudarcot vallott.
A Gmailnek korlátozott ideje van a visszahívásra
A Gmail azt is lehetővé teszi, hogy beállítsa azt az időtartamot, ameddig az elküldött e-mail visszahívható, de legfeljebb 30 másodpercig.
Számítógépén nyissa meg a Gmailt.
- A jobb felső sarokban kattintson a Beállítások , az Összes beállítás megtekintése elemre .
- A Küldés visszavonása mellett válasszon egy 5, 10, 20 vagy 30 másodperces küldésmegszakítási időszakot .
- Alul kattintson a Módosítások mentése elemre.
