Az egyik hatékony módja annak, hogy releváns forgalmat vonzzon webhelyére, a Google Ads, amely korábban Google AdWords néven volt ismert. Ez azért van, mert ez a legnagyobb és leggyakrabban használt online hirdetési platform világszerte! Ha hirdet a Google-on, akkor márkája emberek millióit érheti el.
De hol kezdheti? Olvasson tovább, hogy megtudja, hogyan vásárolhat hirdetéseket a Google Ads szolgáltatásban, és hogyan kezdheti el elérni céljait.
A Google Ads olyan, mint egy kicsit olyan, mint aukció, de nem teljesen, mivel a rendszer figyelembe veszi a hirdetési kampányok minőségét és relevanciáját. Vagyis a játéktér mindenkié lesz, és nem csak azoknak, akiknek a legtöbb pénzük van!
Éppen ezért meg kell tanulnia, hogyan vásárolhat hatékonyan hirdetéseket a Google Ads szolgáltatásban, mivel nem csak a költségkeretet kell figyelembe venni. Vannak kulcsszavak, célok, célközönség és egyéb szempontok, amelyeket meg kell vizsgálni.
Ezt szem előtt tartva az alábbiakban bemutatjuk a Google Ads szolgáltatásba való befektetés lépéseit:
Hozzon létre egy új hirdetési kampányt
Mindenekelőtt jelentkezzen be, vagy regisztráljon egy Google Ads Manager-fiókot. A platformon navigáljon a „Kampányok” lapra, amely a bal oldali függőleges menüben található. Innen válassza ki a „Létrehozás” gombot a képernyő bal felső részén, majd kattintson az „Új kampány” gombra.
Adja meg marketingcélját és kampánytípusát
Miután rákattintott az „Új kampány” lehetőségre, a következő lépés a marketingcél és a hirdetési kampány típusának kiválasztása. Hat marketingcél van, amelyek a következők:
- Értékesítés
- Leadek
- Weboldal forgalma
- A termék és a márka figyelembevétele
- Márkaismertség és elérés
- App promóció
Azt is kiválaszthatja, hogy nem célirányos.
A Google keresési hirdetésekben három választási lehetőség (leadek, értékesítés, webhelyforgalom) és hat cél közül választhat, mindegyik saját felhasználással. Miután kiválasztotta a célt, ki kell választania a kampány típusát. Kattintson a „Keresés” gombra, amely olyan szöveges hirdetéseket hoz létre, amelyek megjelennek a Google keresési eredményei között.
Válassza ki a konverziós pontot, amellyel a hirdetési célt szeretné elérni, a kiválasztott céltól függően adott lehetőségekkel. Több lehetőséget is választhat.
Hozzon létre egy kampánynevet
Ezután hozza létre a kampány nevét, és válassza ki a hirdetési hálózatot. A név csak Ön számára lesz látható, ezért olyan nevet adjon meg, amely könnyen azonosítható és emlékezni fog rá hogy mik is voltak a céljai. Ezután válassza ki a hirdetési hálózatot, pl. kereső vagy vizuális.
Válassza a Közönségcélzási beállításokat
Ezután a rendszer felkéri, hogy adja meg a konkrét célközönség-célzási preferenciát a helyük és a nyelvük alapján. Megadhat pontosabb közönségbeállításokat is, például érdeklődési köröket, demográfiai adatokat és érdeklődési szegmenseket. Ez segíthet leszűkíteni a célközönséget, hogy releváns forgalmat érjen el, és ne kelljen annyit fizetnie, ha a kattintásonkénti fizetésű hirdetést választja.
Állítsa be a költségkeretet és az ajánlattételt
Az a nagyszerű a Google Ads szolgáltatásban, hogy beállíthatja a napi költségkeretét, hogy ne essen túlzásba. Nincs minimális kötelező napi költségkeret.
Ezután válassza ki az ajánlattételi stratégiát, és válassza ki a hirdetés interakciójának típusát, amelyre összpontosítani szeretne. Javasoljuk a konverziókat, de választhat a kattintások, a konverziós érték vagy a megjelenítési arány közül is.
Állítsa be hirdetésbővítményeit
A hirdetés alatt további szövegsorok jelennek meg, és a legjobb, ha kihasználja ezt, mivel ez több lehetőséged ad a hirdetésének, és értéket ad a felhasználóknak.
Javítsa ki a hirdetéscsoportokat és a kulcsszavakat
Ha végzett az összes kampánybeállítás megadásával, állítsa be hirdetéscsoportjait, amelyek terméke vagy szolgáltatása szerint vannak csoportosítva, megosztott kulcsszókészletek használatával.
Válassza ki azokat a kulcsszavakat, amelyeket a Google javasol az Ön weboldalának tartalma alapján. Megmutatja a kulcsszó népszerűségét a rendszer, így eldöntheti, hogy milyen kulcsszavakat céloz meg. Ezenkívül válasszon kizáró kulcsszavakat a Google számára, hogy tudja, mikor ne jelenjen meg hirdetése.
Írja meg hirdetéseit
Végül írja meg Google hirdetéseit, így a hirdetés megjelenik a Google keresési eredményei között. Írjon két címet és egy rövid leírást. Győződjön meg arról, hogy ez szemet gyönyörködtető és érdekes, vonzza az embereket, és motiválja őket, hogy kattintsanak a linkre.
Használja releváns kulcsszavait, mondja el, mit kínál, adjon okot a hirdetésre kattintásra, és fejezze be egy egyértelmű cselekvésre való felhívással. Beilleszthetsz egy promóciót is, hogy jobban elcsábítsák az embereket!
Erősítse meg és indítsa el a hirdetési kampányt
Mindezek után készen áll a megerősítésre és az új hirdetési kampány elindítására. Tekintse át hirdetése és kampánya részleteit, hogy minden tökéletes legyen. Győződjön meg arról is, hogy a kezdési és befejezési dátumot, valamint a fizetési információkat helyesen adta meg.
És kész! Kövesse nyomon a hirdetéseket, hogy lássa a folyamatot, és szükség szerint optimalizálja azokat.
Végszó
Ha azt fontolgatja, hogy pénzt költ a hirdetésekre, hogy elérje márkája vagy vállalkozása céljait, a Google Ads remek hely a kezdéshez. Mivel a világ legnépszerűbb weboldala és keresőmotorja, az ottani hirdetések minden bizonnyal biztosítják a kívánt megjelenést. Azonban helyesen kell megvásárolnia hirdetéseit, és jó kampányt kell készítenie!
Remélhetőleg ebből a cikkből megértette, hogyan működik a Google Ads, és hol kezdje el a hirdetések vásárlását.