kávé munka teljesítmény

Nehéz elképzelni egy irodát kávéfőző nélkül. Ha felidézi a reggeli légkört a pandémiát megelőző szokásos irodai környezetben, akkor valószínűleg több kollégára gondolna, aki egy kávéfőző körül állva beszélget, vagy egy kávéscsészével a kezében tart egy értekezletre.

A legtöbb ember számára ez nem a nap első kávéja. Az emberek többsége nem sokkal azután nyel egy csésze energiát, hogy reggel kinyitják a szemüket – az összes kávé 65% -át a reggeli órákban fogyasztják el.

A kávé nemcsak kultikus ital, hanem olyan ipar is, amelynek világszerte több millió munkahelye van az előállításával, forgalmazásával és kiszolgálásával kapcsolatban. A kávé a mindennapi munka alapvető eleme lett – legyen az irodában vagy távoli munkahelyen.

Még a kávé illata is stimulálja az energikus és produktív hangulatot. De vajon a kávéjelenség mekkora része csak képzeletünk és önszuggesztiónk? És mennyire áll mögötte a tudományos rész?

Egy nap alatt átlagosan 215 kávét fogyasztanak el a Draugiem Group irodájában. Alig több mint 100 alkalmazottal ez átlagosan körülbelül két kávé egy alkalmazottra. De mit tanultunk, amikor a kávéfogyasztási statisztikákat összehasonlítottuk a termelékenységet nyomon követő szoftver adataival?

Először is megerősítettük, hogy a kávé valóban növeli az irodai dolgozók általános teljesítményét. A termelékenységi szint az emberek többségénél azonnal megemelkedett a kávéfogyasztás után , a csúcsfogyasztási idő 9 óra körüli, majd ismét nagyjából 12: 30-kor volt.

A termelékenység növekedése azonban nem tartott sokáig.

A kávéfogyasztást követő 2,5 órán belül az alkalmazottak munkateljesítménye a lehető legalacsonyabbra sikeredett – még alacsonyabb is, mint azelőtt, hogy a munkavállalók nekiláttak volna kávét készíteni. Ez azt jelenti, hogy a kávé csak ideiglenesen növelheti a termelékenységet .

A tudósok már régóta megemlítik a kávé előnyeit – az energia növelése a koffeinnek, az antioxidánsoknak. A kávénak azonban köztudottan negatív hatásai is vannak – dehidratáció, álmatlanság és függőség, hogy csak néhányat említsünk.

Kísérletünk eredményei összhangban vannak azzal, amit a tudósok mondanak a kávé termelékenységre gyakorolt ​​hatásáról. A koffein bizonyítottan rövid ideig növeli a kognitív teljesítményt lenyelés után. Úgy találták, hogy 200 mg kávé segít a szavak és kifejezések gyorsabb azonosításában.

Csatlakozz és élesítsd a fókuszt

Ez a hatás azonban időben elmúlik. Megállapításaink alátámasztják, hogy valójában a koffein utáni visszaesés elkerülhetetlen és kézzelfogható dolog. Ráaádsul ahelyett, hogy visszatérne a termelékenység kiinduló helyzetébe, jóval az alapértelmezett koffeinmentes önmaga alá süllyed.

A kávé ideiglenes megoldásnak tekinthető a fáradtságérzet csökkentésére és az agy teljesítményének fokozására. A nikotin-függőséghez hasonlóan azonban a koffein-függők ritkán viszik vissza az átlagos komfort- és energiaszintjüket, miután a kezdeti lökés megszűnik. Ehelyett energia- és termelékenységi szintjük folyamatosan csökken, amíg a következő csésze kávé megmenti a napot.

A kávé valóban javítja a munka teljesítményét?
A kávé valóban javítja a munka teljesítményét?