növények stressz ellen

Vitathatatlan tény, hogy a kertészkedés azontúl, hogy egy kiváló szabadtéri elfoglaltság remek hatással van az emberek hangulatára is, vannak növények amelyik egyfajta természetes antidepresszánsként is hatnak.

Mángold

A depresszióval diagnosztizált emberek között a leggyakoribb eset a magnéziumhiány. A mángoldnak igen magas a magnéziumtartalma, ami segít abban, hogy az energiaszintünket ellenőrző biokémiai reakciók helyesen menjenek végbe az agyunkban.

mángold
mángold

Kék burgonya

A kék burgonya héja jódot tartalmaz, ami segít szimmetriában tartani a pajzsmirigyünket, és így a kedélyünket is.

Maga a kék burgonya pedig számos antioxidánst tartalmaz, ami segíthet a hangulatingadozást leküzdeni.

kék burgonya
kék burgonya

 

Cseresznyeparadicsom (koktélparadicsom)

A paradicsom héjában nagyszámú likopin található, ami igen jó gyulladásgátló és rákmegelőző. A cseresznyeparadicsom (ismertebb nevén koktélparadicsom), azért jobbhatású sima, nagyobb paradicsom társánál, mert a kisebb mérete miatt több héjat fogyasztunk el.

Cseresznyeparadicsom
Cseresznyeparadicsom

Fekete szemű bab

Magas folsavtartalma kiemelkedő szerepet vállal a dopamin, a szerotonin, valamint a noradrenalin termelésében. Amennyiben ezek a vegyi anyagok nem találhatóak meg megfelelő mennyiségen szervezetünkben, abban az esetben nagyon könnyen feledékennyé, feszültté, álmatlanná válhatunk.

Fekete szemű bab
Fekete szemű bab

Oregánó

Az oregánó rengeteg olyan anyagot tartalmaz, ami segít a depressziós, stresszt vagy akár a kimerültséget leküzdeni.

Oregánó
Oregánó

 

Napraforgó

Ennek a növénynek a magjában rengeteg a fenilalanin, szervezetünk ebből az aminosavból állítja elő a noradrenalint. 

Napraforgó
Napraforgó

Levendula 

A levendulaillatot már évszázadok óta használjuk remek jótékonysági hatása miatt, ugyanis jól alkalmazható feszültségoldásra és nyugtatásra az aromaterápiában.

Levendula
Levendula

 

– forrás: korkep.sk